Time flies when you're having fun... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yanna Alejandro Perez - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Yanna Alejandro Perez - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun...

Door: Yanna Alejandro Perez

Blijf op de hoogte en volg Yanna

29 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Met nog maar twee weken hier in Suriname in het vooruitzicht, ben ik tot de conclusie gekomen dat het waar is wat ze zeggen: time really does fly when you're having fun!

Die 'fun' komt nog steeds voornamelijk door de vele stapavonden en gezellige dingen die we met elkaar ondernemen. Op stage gaat alles ook prima, maar ik merk wel dat ik niet veel nieuwe dingen meer leer en dat de uitdaging er een beetje af is. Wel ga ik de kindjes van het MOB missen als ik straks weer in Nederland ben! Ik heb gemerkt dat ik het ontzettend leuk vind om met deze doelgroep (0 tot ongeveer 7 jaar, met ontwikkelingsachterstanden of beperkingen) te werken. Bovendien vind ik de kindjes hier allemaal superschattig. Ik overweeg serieus om er eentje (of twee) in mijn koffer mee te nemen naar huis.

Voor de rest ga ik ook de stapavonden missen. Het weekend begint altijd op de donderdag met Havana Lounge. Hier draaien ze (zoals ik volgens mij eerder al eens genoemd heb) heerlijke Latin pop en Bachata muziek, die je in het Nederlandse uitgaansleven jammer genoeg nooit tegen zal komen. Op vrijdag is club Touché aan de beurt, en soms is er op zaterdag ook nog een feestje. Afgelopen zondag werd er bij hotel Torarica koningsdag gevierd. Dit was een feestje in wat meer Nederlandse sferen (inclusief bitterballen, blokjes kaas en haring met uitjes). De muziek was er ook op afgestemd en de mensen en sfeer dus ook. Best leuk, maar de Surinaamse wijze van feesten bevalt me toch nog net iets beter. Ook de aanspraak van vreemden, die je dan gezellig leert kennen, zal ik in Nederland wel missen! Hoewel je in Nederland natuurlijk veel meer bekenden tegenkomt tijdens het stappen, wat ook weer heel gezellig is.

Het is ook echt heerlijk om voor het stappen nog even op het balkon of in de voortuin een drankje te doen met z'n allen, aangezien er 's avonds nog een prima temperatuurtje heerst. Ik denk dat ik dat nog wel het meest ga missen: mijn zes lieve klasgenootjes, die de afgelopen maanden toch wel meer zijn geworden dan alleen maar klasgenootjes! Zonder hun was deze ervaring vast niet half zo leuk geweest.

Nu de laatste weken zijn aangebroken, schrokken we wel een beetje van de hoeveelheid dingen die we nog wilden doen. Zo heb ik afgelopen zondag samen met Sammy, Marloes en Inge een tour gedaan langs de verschillende culturele markten van Paramaribo. We begonnen op het onafhankelijkheidsplein, waar iedere zondag wedstrijden worden gedaan met zangvogeltjes. Daarna gingen we naar de Chinese markt, waar veel verschillende groenten, fruit, vlees, vis en Chinese producten te vinden waren. Vervolgens hebben we de Javaanse markt gezien. Ook hier was een groot assortiment aan groente, fruit, vlees, vis en Javaanse specialiteiten te vinden. Op zondag is er ook een orchideeënmarkt, waar verschillende kraampjes met bloemen staan. We zijn ook nog met de bus langs de vlooienmarkt gereden, die erg groot is en waar ze naast etenswaren ook veel kleren en andere spulletjes verkopen. We sloten de ochtend af in de Paramaribo Zoo. Dit vond ik zelf minder interessant, omdat ik hier al geweest was. Verder was het een hele leuke trip.

Op onze planning staan nog een aantal dingen die we graag willen doen, zoals onder andere een plantagetour, een uitstapje naar White Beach, en natuurlijk alle mogelijke stapavonden die we nog kunnen doen!

Genoeg te doen nog dus, nu maar hopen dat het weer een beetje meezit! De tijd mag van mij nog wel ietsje rustiger voorbij vliegen, want voordat ik het weet mag ik zelf weer gaan vliegen naar huis...

  • 29 April 2015 - 16:52

    Jan En Yolanda:

    He Yana,

    we weten weer een beetje meer over je leven daar in Suriname. Erg leuk je geschreven
    resiverslagen. Hoop dat je straks een goeie thuisreis hebt. Verder wensen we je nog veel plezier
    de laatste twee weken daar.

    Groetjes Jan en Yolanda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Yanna

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 2716

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 15 Mei 2015

Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: